ΕΚΘΕΣΗ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ «ΑΝΘΡΩΠΟΙ - ΧΡΩΜΑ + ΣΙΔΕΡΟ 6»
Θεσμός που παρά την αποσιώπηση ριζώνει στους εργάτες
Αύριο η έκθεση μπορεί να ρίχνει αυλαία ωστόσο οι φετινές εκδηλώσεις οργανώθηκαν από περισσότερους φορείς ενώ χιλιάδες άνθρωποι κάθε ηλικίας τις παρακολούθησαν. Μπορεί τα αστικά ΜΜΕ να μη βρήκαν ούτε ένα δευτερόλεπτο για την έκθεση, ωστόσο αυτή ριζώνει και αποδεικνύει ότι τα πρωτοπόρα τμήματα της εργατιάς χτίζουν διόδους επικοινωνίας με τον πολιτισμό και την καλλιτεχνική δημιουργία. Φέτος 250 ζωγράφοι, χαράκτες, γλύπτες, φωτογράφοι, μαζί με καλλιτέχνες επαγγελματίες και ερασιτέχνες από το χώρο της μουσικής, του θεάτρου, με καλλιτεχνικά εργαστήρια για τα παιδιά των εργαζομένων και των ανέργων, βάζουν το δικό τους «πετραδάκι» στο μέτωπο της αγωνιστικής ταξικής αλληλεγγύης. Κάνουν πράξη το μήνυμα της διοργάνωσης «Οι αγώνες είναι τέχνη του λαού και η τέχνη όπλο του».
Επίσης ο ποιοτικός κινηματογράφος πλαισίωσε τις εκδηλώσεις της Εκθεσης με προβολή τεσσάρων μικρού μήκους ταινιών από το Φεστιβάλ Δράμας, από την Ελλάδα και το εξωτερικό όπως η «Κατάληψη» του Frederic Dubreuil (Γαλλία, 2008, 24'), «Το νησί των λουλουδιών» του Jorge Furtado (Βραζιλία, 1989, 12'), «Μάθε Εργάτη Πώς» των Σήφη Στάμου και Κώστα Σταματόπουλου (Ελλάδα, 2011, 11'), «Πιγκουίνοι» του Δημήτρη Ζάχου (Ελλάδα, 2012, 16') βασισμένη στο διήγημα «Πιγκουίνοι έξω απ' το λογιστήριο» του Χρήστου Οικονόμου.
Οπως τονίζουν οι ίδιοι οι καλλιτέχνες, «Στο Πέραμα, η Τέχνη προσπαθεί να υπηρετήσει τον πραγματικό της ρόλο. Να εμπνευστεί και να εμπνεύσει, να διαμορφώσει συμπεριφορές, στάση και δράση. Σε αυτήν την αλληλεπίδραση καλλιτέχνες και εργαζόμενοι συντονίζουν το βήμα τους. Η Τέχνη επιχειρεί να γίνει συναγωνιστής των εργαζομένων. Οπλίζεται η ίδια. Καλλιτέχνες και εργαζόμενοι στο ίδιο έργο αγωνιστές».
Αύριο Κυριακή, 6.30 μ.μ., είναι προγραμματισμένη συζήτηση με θέμα: «Οι αγώνες είναι τέχνη του λαού και η τέχνη όπλο του».
Υπεύθυνοι γι' αυτό το όμορφο «πάντρεμα» της καλλιτεχνικής δημιουργίας με τη ζωή των εργαζομένων και των παιδιών τους είναι οι : Κίνηση εικαστικών καλλιτεχνών «Πέρα(σ)μα», Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά, Πανελλήνια Ενωση Αμμοβολιστών - Καθαριστών, Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών, Σωματείο Ηλεκτρολόγων Πλοίων. Με την υποστήριξη των: ΕΛΜΕ Πειραιά, Λαϊκών Επιτροπών Περάματος, Σαλαμίνας, Νίκαιας, Επιτροπής Ανέργων Νίκαιας, Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σαλαμίνας.
Το «όπλο» της ταξικής αλληλεγγύης
«Μάθημα» ζωής
Οι μαθητές στάθηκαν μπροστά σε κάθε έργο και με τη βοήθεια των καλλιτεχνών έγιναν αποδέκτες των μηνυμάτων της έκθεσης. Μία από τις καθηγήτριες που συνόδευαν τα παιδιά ανέφερε: «Πρόκειται για εκπληκτική προσπάθεια. Για τα παιδιά ήταν μοναδική εμπειρία, ήρθαν σε επαφή με το χώρο εργασίας με τρόπο ζωντανό. Οι εικόνες και τα μηνύματα της έκθεσης βοήθησαν τη σκέψη τους».
Στο «σανίδι» με «όπλο» την ψυχή
Σήμερα Σάββατο 7μ.μ. επίσης θα παιχτεί η παράσταση «Καληνύχτα Μαργαρίτα» από τη θεατρική Ομάδα «Αλέκα Παΐζη».
Νότες αγώνα και αντίστασης
Αυτά είπε ανάμεσα σε άλλα, στο «Ρ» ο Γιώργος Μεράντζας μόλις κατέβηκε από την εξέδρα της μεγάλης συναυλίας με γενικό τίτλο «Ενα τραγούδι για τους ανέργους» όπου ερμήνευσε μέρος από τη «Σονάτα του Σεληνόφωτος» του Ρίτσου.
Ηταν την πρώτη Κυριακή της έκθεσης και η προσέλευση του κόσμου ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Εργατικές, λαϊκές οικογένειες μαζί με τα παιδιά τους από περιοχές του Πειραιά και της Αθήνας, με ξεχωριστή την παρουσία της νεολαίας, πέρασαν την πύλη του μηχανουργείου, κατακλύζοντας το χώρο και ένωσαν τις φωνές τους με τους καλλιτέχνες.
Συμμετείχαν επίσης οι: Bαγγέλης Κορακάκης, Βασίλης Λέκκας, Γιώργος Σαρρής, Γιάννης Λάρδης, Στέφανος Ψαραδάκος, Γρηγόρης Νικολόπουλος.
Ξεχωριστή ήταν η στιγμή, όταν με φόντο τα εργαλεία που βρίσκονται στο μηχανουργείο, η ατμόσφαιρα δονήθηκε από το σύνθημα: «Χωρίς εσένα γρανάζι δε γυρνά, εργάτη μπορείς χωρίς αφεντικά».
Επίσης, την Κυριακή στις 8.30 μμ το πρόγραμμα θα πλαισιώσει ο Βασίλης Βασιλάτος με τις «Ιστορίες για κρουστά».
Η γωνιά των παιδιών
Σάββατο και Κυριακή επίσης από 11.00 π.μ. έως 1.00 μ.μ. θα λειτουργήσουν εργαστήρια για παιδιά με Ζωγραφική κατασκευές / αφήγηση παραμυθιού από τηνΘαλασσιά Αντωνοπούλου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου